9 نکته مهم برای خواب در فصل گرما

خواب در فصل گرما

تعداد جستجوهای گوگل برای “چگونگی خواب در فصل گرما” به بالاترین حد خود در سال جاری رسیده است و از ابتدای خرداد ماه 30 برابر افزایش یافته است. تحقیقات نشان می‌دهد که درجه حرارت بالاتر در مدت زمان طولانی شدن، کیفیت خواب و مدت زمان خواب تأثیر بسزایی دارد.

اگر هوا و رطوبت گرم روی خواب شما تأثیر می‌گذارد، 9 نکته منحصر به فرد ما را بخوانید تا در گرما به راحتی بخوابید، البته بعد از اینکه همه چیز را امتحان کردید!

۹ نکته برای خواب در فصل گرما

1. روبالشی خود را در فریزر قرار دهید!!

یکی از عجیب ترین اما موثرترین روش برای خنک کردن تخت خواب شما قرار دادن روبالشتی در فریزر است. به راحتی رو بالشی خود را در یک کیسه پلاستیکی تمیز قرار دهید و آن را به مدت 10-15 دقیقه در فریزر بگذارید. تختخواب شما بلافاصله احساس طراوت می‌کند و اثر خنک کننده مدتها پس از خواب ادامه می‌یابد. این ترفند را می‌توانید با لباس خواب خود نیز امتحان کنید.

2. یک مکعب یخ را روی مچ دست خود بمالید

پیشانی خود را فراموش کنید – با مالیدن یک مکعب یخ یا کیسه آب یخ روی نقاط نبض خود خنک شوید. اینها مناطقی هستند که رگهای خونی شما به اندازه کافی به پوست نزدیک هستند که می‌توانید یک ضربان از جمله مچ دست، گردن، داخل آرنج و پشت زانوها را احساس کنید. خنک نگه داشتن نقاط نبض به کاهش دمای بدن کمک می‌کند.

یخ روی مچ دست - نکته ای برای خواب در فصل گرما

3. چای داغ را در زیر دوش آب سرد بنوشید

نوشیدن یک چای بابونه برای پایین آمدن حرارت بدن مناسب است، اما یک نوشیدنی گرم قبل از خواب ممکن است احساس گرما برای خوابیدن داشته باشد. در عوض، یک فلاسک بابونه را به حمام ببرید و آن را در هنگام دوش آب سرد بنوشید. با این کار می‌توانید از مزایای نوشیدنی طبیعی و آرام در عین خنک نگه داشتن دمای بدن بهره مند شوید.

4. یک افشانه آب برای صورت خود تهیه کنید

گرچه بیشتر برای سمپاشی ساکولنت ها و کاکتوس ها استفاده می‌شود، اما افشانه راهی عالی برای خنک سازی سریع در شب است. هر زمان که احساس گرما کردید، چند اسپری روی صورت شما می‌تواند شما را خنک کند. پس همیشه یک افشانه آب را کنار تخت خود بگذارید تا در اوج گرما تسکین دهنده سریع شما باشد.

اسپری آب روی صورت

5- ملافه های خود را دو بار در هفته در دمای 60 درجه سانتیگراد بشویید

هوای گرم می‌تواند باعث ایجاد میکروب‌هایی در کمین شما در ملحفه شود، زیرا در شب‌های تابستان خیلی بیشتر عرق می‌کنید. این منجر به تجمع باکتری‌ها و سلول‌های پوستی در ملحفه تخت شما می‌شود، به علاوه سایر میکروب‌هایی که در رختخواب شما قرار می‌گیرند، مانند گرد و غبار، گرده گل و موهای حیوانات خانگی.

اگر اغلب در رختخواب تعریق می‌کنید، هفته‌ای دو بار ملحفه خود را عوض کنید تا از قرار گرفتن در یک تخت خواب کثیف و بالقوه مرطوب در شب جلوگیری کنید. اگر زیاد عرق نمی‌کنید یک بار در هفته شستشو کافی است. ملحفه های خود را همیشه در دمای 60 درجه سانتیگراد یا بالاتر بشویید، زیرا این دمایی است که باکتری‌ها را از بین می‌برد. البته حتما به مشخصات شستشو درج شده روی پارچه و همچنین نوع شوینده دقت کنید!

شستن ملحفه در تابستان

6. دریچه نورگیر یا زیر شیروانی خود را باز کنید تا گرما بیرون برود.

اگر در خانه نورگیر یا انبار زیرشیروانی دارید، در ماه‌های گرمتر دریچه آنها را باز نگه دارید و اجازه دهید گرما بیرون برود. این می‌تواند به خنک‌تر نگه داشتن اتاق خواب کمک کند زیرا گرما در طبقه دوم یا سوم شما گیر نمی‌کند و در عوض به داخل زیر شیروانی شما می‌رود. این یکی از قوانین فیزیک است که گرما بالا میرود و سرما پایین می آید.

7. پرده‌ها را ببندید اما پنجره‌های خود را باز کنید

پرده‌های خود را در طول روز بسته نگه دارید تا جلوی تابش خورشید و گرم شدن اتاق خواب شما را بگیرد. با این حال، می‌توانید پنجره خود را باز کنید تا جریان هوا بهتر شود.

کشیدن پرده قبل از خواب

8. ملحفه‌های خود را با ملحفه‌های نخ طبیعی عوض کنید

پنبه، کتان یا بامبو دارای ماده‌ای قابل تنفس و رطوبت ساز هستند، اگر در هنگام خواب زیاد عرق کنید، استفاده از آنها را یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما هستند. پارچه‌های بامبو نیز به طور طبیعی ضد حساسیت هستند، که می‌تواند به کاهش علائم آلرژی کمک کند که به طور معمول با آب و هوای گرم همراه است.

9. لحاف خود را از کاور بیرون آورید

به عنوان یک گزینه رایگان، می‌توانید لحاف خود را بیرون آورده و به راحتی با کاور آن بخوابید. این بهترین گزینه به جای خرید لحاف تابستانی یا ملافه کاملاً جدید است.

در وبلاگ حراج تشک، جایی که ما مطالب و مقالات ویژه خواب و خرید کالای خواب رو برای شما منتشر می‌کنیم، در مجله اینترنتی ما همچنین می‌توانید نکات و توصیه‎های بیشتری در مورد خواب پیدا کنید همچنین می توانید در انواع تشک‌های خنک ما گشت بزنید تا در تمام طول شب تازه بمانید و خواب بهتری داشته باشید.

از این که با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم. نظرات خود را در مورد این مطلب و تجربه ی خود از خواب در فصل گرما با ما و مخاطبین ما به اشتراک بگذارید تا همه از آن بهره بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *